Marka jest obecna na rynku od 1995 roku. BICO powstało dzięki dwóm młodym projektantom biżuterii w Bondi Beach, w Australii. Marka BICO stała się marką globalną, znaną w ponad 20 krajach. W Polsce dostępna jest od 3 lat. Produkty BICO są bardzo oryginalne, wyróżniają się niespotykanym w Europie wzornictwie. Design odwołuje się do motywów i kultur ludów Oceanii, ich wierzeń oraz mitów, zachowując jednocześnie bardzo nowoczesną i modną formę.
Istotę marki BICO najlepiej oddają wisiorki. Mają charakterystyczne kształty i unikalne wykończenie. Każda z zawieszek jest wyjątkowa i ma przypisane szczególne znaczenie symbolizujące radość i szczęście.
W kolekcji BICO znajduje się bogaty zestaw wybór łańcuszków, łańcuchów, oraz akcesoriów z mocnymi, plemiennymi akcentami. W zależności od kształtu, koloru i faktury biżuteria podzielona została na wiele oryginalnych kategorii. Dogtags to elementy inspirowane klimatem pozaziemskim, Voltage - industrializmem, Phoenix to połączenie drewna i metalu, a intrygujące wisiorki czy breloki Pendants wypełnione są różnokolorową żywicą. Na szczególną uwagę zasługuje linia Axis, czyli przestrzenne metalowe akcesoria z obrotowym wnętrzem, czy Pairs- idealne do podzielenia między parę zakochanych lub przyjaciół.
Biżuteria BICO jest wykonana z drobnoziarnistego stopu metali –zazwyczaj - brązu i miedzi. Produkty są posrebrzane i ręcznie polerowane. Nie zawierają niklu ani ołowiu (nie uczulają i nie brudzą). Niektóre z nich są dekorowane kryształkami Swarovskiego lub włóknem węglowym, skórą, drewnem różanym z Nowej Gwinei albo żywicą.
W Polsce biżuterię BICO można kupić w ponad 40 punktach m.in. w Warszawie, Zakopanem, Częstochowie, Gdańsku. Marka została wyróżniona w kategorii „Moda” w znanym konkursie designu. Popularna w środowiskach motocyklowych oraz muzycznych. Spora część kolekcji skierowana jest do mężczyzn. Produkty BICO doskonale podkreślają indywidualizm i cechy charakteru osób, które je noszą.