W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


„Ciach!”, czyli Tesco tnie ceny

Opublikowano: 2013-05-08
Promocja w Tesco.
Wiemy już, co oznaczało wielkie „Ciach!” na billboardach i w telewizyjnych spotach reklamowych. Sieć sklepów Tesco promuje w ten sposób swoją nową ofertę cenową.

Od 9 maja Tesco obniża ceny nawet kilku tysięcy produktów. Z nowej oferty możemy skorzystać w każdym spośród 450 sklepów sieci na terenie całego kraju. W przypadku największych sklepów Tesco – tych o najbogatszej ofercie produktów – liczba towarów w obniżonych cenach sięga pięciu tysięcy. Każdy produkt o obniżonej cenie został odpowiednio oznaczony przy półce, by klienci mogli porównać poprzednią i aktualną, obniżoną cenę.

„W kampanii „Ciach!” obniżamy tysiące cen w naszych  sklepach. Tych, które mają największe znaczenie dla naszych klientów. Od teraz każdy klient będzie mógł codziennie kupować swoje ulubione produkty taniej lub po prostu – za tę samą cenę włożyć do koszyka więcej”  – mówi Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska.
Ile realnie możemy zaoszczędzić robiąc zakupy w Tesco po obniżce? Jak wynika z danych sieci, kupując produkty z najpopularniejszych kategorii, zapłacimy o 10 procent mniej - koszyk 20 najczęściej wybieranych produktów, zawierający m.in. kajzerki, jogurt czy wodę mineralną potaniał z niemal 71 do nieco ponad 63 złotych. Na liście pięciu tysięcy zredukowanych cen znajdziemy również setki produktów, gdzie skala obniżek jest jeszcze głębsza. Przykładowo, chleb alpejski czy śmietana Tesco kosztują o 32% mniej, zaś cena popularnych pieluch czołowego producenta spadła o 27%. 

Tesco zapewnia również, iż ceny pozostaną nie tylko niskie, ale również czytelne i logiczne. Produkt w większym opakowaniu ma zawsze mieć bardziej korzystną ceną w przeliczeniu na jednostkę wagi czy objętości. Dodatkowo, cena rodziny produktów – np. różnych smaków jogurtów danego producenta – ma być taka sama.

Jak pokazują wyniki badań, cena pozostaje dla Polaków najważniejszym powodem wyboru danego sklepu na miejsce codziennych zakupów*. 77% Polaków wybierając sklep kieruje się właśnie atrakcyjnością cen. Nie bez znaczenia jest fakt, iż 45,3% badanych klientów twierdzi, iż sytuacja ich gospodarstwa domowego pogorszyła się w stosunku do ubiegłego roku, a tylko 17,6% mówi, iż „jest lepiej”. Zdecydowana większość Polaków (80,4%) dostrzega wzrost wydatków żywność w swoim gospodarstwie domowym. Propozycja Tesco ma zatem być odpowiedzią na oczekiwania klientów związane z niskimi cenami.

Kampania „Ciach!” nie jest pierwszą ofertą Tesco mającą umożliwić Polakom tańsze zakupy. W 2009 roku sieć sklepów wprowadziła do swojego asortymentu ponad 700 nowych, markowych produktów codziennego użytku (żywnościowych i gospodarczych) oferowanych w niskich cenach. Nową propozycją wprowadzoną w 2011 roku są „Pewniaki” – produkty wiodących producentów w utrzymywanych bezterminowo niskich cenach.

Akcja reklamowa kampanii „Ciach!” obejmuje telewizję, kina, prasę, outdoor, Internet oraz  nośniki POS w sklepach. Część kreatywną kampanii przygotowała agencja PZL. Za planowanie i zakup mediów odpowiada  MediaCom. Działania marketingowe rozpoczęły się 1 maja zapowiedzią akcji „Ciach!” na billboardach i w 45- sekundowych spotach, emitowanych w głównych kanałach telewizyjnych i kinach, zapowiadających zaplanowaną na 9 maja zmianę w Tesco.

Fot. Tesco
IP



Facebook
 

COUNT:30