Od 9 maja Tesco obniża ceny nawet kilku tysięcy produktów. Z nowej oferty możemy skorzystać w każdym spośród 450 sklepów sieci na terenie całego kraju. W przypadku największych sklepów Tesco – tych o najbogatszej ofercie produktów – liczba towarów w obniżonych cenach sięga pięciu tysięcy. Każdy produkt o obniżonej cenie został odpowiednio oznaczony przy półce, by klienci mogli porównać poprzednią i aktualną, obniżoną cenę.
„W kampanii „Ciach!” obniżamy tysiące cen w naszych sklepach. Tych, które mają największe znaczenie dla naszych klientów. Od teraz każdy klient będzie mógł codziennie kupować swoje ulubione produkty taniej lub po prostu – za tę samą cenę włożyć do koszyka więcej” – mówi Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska.
Ile realnie możemy zaoszczędzić robiąc zakupy w Tesco po obniżce? Jak wynika z danych sieci, kupując produkty z najpopularniejszych kategorii, zapłacimy o 10 procent mniej - koszyk 20 najczęściej wybieranych produktów, zawierający m.in. kajzerki, jogurt czy wodę mineralną potaniał z niemal 71 do nieco ponad 63 złotych. Na liście pięciu tysięcy zredukowanych cen znajdziemy również setki produktów, gdzie skala obniżek jest jeszcze głębsza. Przykładowo, chleb alpejski czy śmietana Tesco kosztują o 32% mniej, zaś cena popularnych pieluch czołowego producenta spadła o 27%.
Tesco zapewnia również, iż ceny pozostaną nie tylko niskie, ale również czytelne i logiczne. Produkt w większym opakowaniu ma zawsze mieć bardziej korzystną ceną w przeliczeniu na jednostkę wagi czy objętości. Dodatkowo, cena rodziny produktów – np. różnych smaków jogurtów danego producenta – ma być taka sama.
Jak pokazują wyniki badań, cena pozostaje dla Polaków najważniejszym powodem wyboru danego sklepu na miejsce codziennych zakupów*. 77% Polaków wybierając sklep kieruje się właśnie atrakcyjnością cen. Nie bez znaczenia jest fakt, iż 45,3% badanych klientów twierdzi, iż sytuacja ich gospodarstwa domowego pogorszyła się w stosunku do ubiegłego roku, a tylko 17,6% mówi, iż „jest lepiej”. Zdecydowana większość Polaków (80,4%) dostrzega wzrost wydatków żywność w swoim gospodarstwie domowym. Propozycja Tesco ma zatem być odpowiedzią na oczekiwania klientów związane z niskimi cenami.
Kampania „Ciach!” nie jest pierwszą ofertą Tesco mającą umożliwić Polakom tańsze zakupy. W 2009 roku sieć sklepów wprowadziła do swojego asortymentu ponad 700 nowych, markowych produktów codziennego użytku (żywnościowych i gospodarczych) oferowanych w niskich cenach. Nową propozycją wprowadzoną w 2011 roku są „Pewniaki” – produkty wiodących producentów w utrzymywanych bezterminowo niskich cenach.
Akcja reklamowa kampanii „Ciach!” obejmuje telewizję, kina, prasę, outdoor, Internet oraz nośniki POS w sklepach. Część kreatywną kampanii przygotowała agencja PZL. Za planowanie i zakup mediów odpowiada MediaCom. Działania marketingowe rozpoczęły się 1 maja zapowiedzią akcji „Ciach!” na billboardach i w 45- sekundowych spotach, emitowanych w głównych kanałach telewizyjnych i kinach, zapowiadających zaplanowaną na 9 maja zmianę w Tesco.
Fot. Tesco
IP