W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Czas na relaks

Opublikowano: 2017-11-12
Warto się zrelaksować.
Wolny czas powinien nas odprężać i uszczęśliwiać. Nie ma jednak uniwersalnej metody na relaksowanie się; każdy ma swój własny sposób na relaks.

Jednak osoby, którym się to udaje, mają kilka sprawdzonych sposobów:

  • Przebywanie z innymi – jak najwięcej czasu powinnyśmy spędzać z ludźmi przy których można się wyluzować i które pozytywnie nas nastrajają. Najbardziej odprężające są spotkania spontaniczne i niezobowiązujące – spacer, rower, gry planszowe.
  • Jedzenie – więziotwórcze i odprężające jest wspólne gotowanie i konsumowanie, spotkanie przy kawie oraz rozmowy o jedzeniu, dietach, trendach i zwyczajach wokół stołu.
  • Natura - kontakt z przyrodą koi umysł i wzmacnia ciało. Spacer po parku, wędkowanie, grzybobranie, zajęcia w ogrodzie – to zdecydowanie działa!
  • Ruch – aktywność fizyczna to recepta na przyjemność, zdrowie i urodę. Kiedy regularnie biegamy, jeździmy na rowerze czy pływamy, wszystkie komórki naszego ciała starzeją się wolniej, serce pracuje wydajniej, nie wspominając już o dotlenieniu mózgu.


Jeśli powyższe sposoby nie działają, albo chcecie bardziej się rozluźnić, ćwiczcie następujące techniki relaksacyjne:

  • Spójrz w dal – Większość z nas za dużo patrzy na blisko położone obiekty: komputer czy telefon. By się odprężyć dobrze jest wyjść na zewnątrz i przez dłuższą chwilę popatrzeć na najdalej położony punkt – wszystko jedno, czy będzie to horyzont, dach wieżowca, czy płot sąsiada.
  • Nogi w górę – osobom z siedzącą pracą szybką ulgę przyniesie trzymanie przez 10 do 15 minut nóg w górze.
  • Zdrzemnij się – batonik, kawa, napój energetyzujący – każdy potrzebuje czasem „zastrzyku energii”. Tymczasem kiedy czujesz, że brakuje ci paliwa, najzdrowiej jest uciąć sobie półgodzinną drzemkę. To najlepszy sposób na regenerację sił i odświeżenie umysłu.


Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
Reklama
 

COUNT:34