W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Dekalog lepszego nastroju

Opublikowano: 2012-08-07
Popraw sobie samopoczucie.
Gdy doskwiera ci złe samopoczucie, nie masz ochoty na nic, ale są sposoby, które pomogą ci poczuć się lepiej.

Wystarczy postawić na relaks i odprężenie. Warto wybrać takie formy relaksacyjne, które najbardziej pasują do naszych upodobań i pomogą nam poczuć się lepiej. Nie należy ulegać złemu samopoczuciu, gdyż nie tylko negatywnie oddziałuje na naszą psychikę i komfort życia, ale również na ciało. Osoby, które często mają zły nastrój, w konsekwencji borykają się zwykle z obniżoną odpornością i są bardziej narażone na wszelkie infekcje wirusowe i inne schorzenia. Należy więc pamiętać, aby dbać nie tylko o ciało, ale także o komfort psychiczny. Na  szczęście wiele zależy od nas samych i mamy wpływ na nasz nastrój i samopoczucie. Zdarza się, że na samopoczucie wpływ ma sposób odżywiania. Więc jeżeli często zdarza ci się zły nastrój, którego powodu nie potrafisz zdefiniować, spróbuj zmienić dietę. Pewne składniki pokarmowe mogą dodawać energii, poprawiać koncentrację i nastrój, a inne wręcz przeciwnie. Dieta może być przyczyną huśtawki emocjonalnej, braku energii i osłabienia koncentracji. Wprowadzenie pewnych zmian żywieniowych może rozwiązać problemy ze złym samopoczuciem. Istnieją także sposoby, które poprawią nasz nastrój w sposób doraźny. Oto dekalog lepszego samopoczucia.

1. Przebywaj wśród zapachów
Gdy czujesz się zdenerwowana i masz zły nastrój, najlepszym sposobem na poprawę jest otoczenie się zapachami. Wspaniale oddziałują one na zmysły, sprawiając nam przyjemność. Wybierz swoje ulubione świece zapachowe lub olejki eteryczne.

2. Nastawienie to podstawa
Pamiętaj, że odpowiednie nastawienie może zdziałać cuda. Jeżeli skupisz się na tym, co przyjemne i kojarzy ci się z odprężeniem, na pewno poczujesz się zdecydowanie lepiej. Pozbądź się negatywnych myśli i nastaw się psychicznie na miły dzień.

3. Ruch to zdrowie, każdy ci to powie
Ruch doskonale wpływa nie tylko na zdrowie, ale również na psychikę. Aby poczuć się lepiej, nie musisz ciężko ćwiczyć. Wystarczy, że włączysz głośno ulubioną muzykę i zaczniesz tańczyć w dowolny, instynktowny sposób. Zapomnij o zasadach i estetyce tańca. Zapewniam, że po kilku minutach poczujesz, że rozpiera cię radość.

4. Moc przytulania
Przytulanie to nie tylko sposób okazywania sobie uczuć, ale także doskonały sposób na poprawę samopoczucia. Przytulając się do bliskich, czujemy się kochani i potrzebni, a co za tym idzie, także szczęśliwi.

5. Przeczytaj pozytywną literaturę
Czytając, relaksujemy się oraz przenosimy się w inny świat. W świat bohaterów i wyjątkowych miejsc. Wybierz książkę, która jest pełna radości i pozytywnych opisów.

6. Magia czekolady
Czekolada od wieków znana jest jako pigułka szczęścia i radości. Warto ją mieć przy sobie w każdej chwili, bo działa fantastycznie na poprawę humoru.

7. Zafunduj sobie odrobinę luksusu
Nic tak nie poprawia kobiecie nastroju jak zakupy, wizyta u fryzjera lub kosmetyczki, albo po prostu wytworny deser zjedzony w miłej kawiarni.

8. Otocz się kolorami
Kolory fantastycznie wpływają na poprawę samopoczucia. Ubierz się więc w kolorowe stroje, a poczujesz się energiczniej i radośniej.

9. Postaw na relaks
Odpręż swój umysł dzięki słuchaniu muzyki, gorącej kąpieli, czy wyciszeniu się. Relaksacja to podstawa odprężenia i eliminacji stresu.

10. Zdrzemnij się
Jeżeli twoje złe samopoczucie jest wynikiem zmęczenia lub stresu, nie przejmuj się, że jest środek dnia i utnij sobie choćby krótką drzemkę. Po przebudzeniu spojrzysz na rzeczywistość świeższym spojrzeniem.

Agnieszka Ziętek
(agnieszka.zietek@dlalejdis.pl)

Fot. sxc.hu



Facebook
 

COUNT:32