W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Drugie śniadanie w wakacje

Opublikowano: 2017-06-29
Drugie śniadanie nie tylko do szkoły! Zadbaj o nie także w wakacje!
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości. Dzięki niemu nasz organizm budzi się do życia i zyskuje energię na cały aktywny dzień!

Właśnie dlatego dietetycy zalecają, abyśmy jedli nie jedno, a dwa śniadania! Większość mam dba o to, aby ich dzieci zawsze miały zdrowy posiłek, który zjedzą w szkole. Jednak o drugim śniadaniu nie powinniśmy zapominać także w wakacje!

Dlaczego drugie śniadanie jest takie ważne?
Drugie śniadanie -to posiłek od zadań specjalnych! Jego misja polega na dostarczeniu nam dodatkowej energii i uzupełnieniu składników odżywczych, których nie zdołaliśmy spożyć podczas pierwszego posiłku. Jak najczęściej reaguje nasz organizm, kiedy nie uda nam się zjeść drugiego śniadania? Najczęściej zaczyna nam spadać poziom glukozy i stajemy się ospali, rozdrażnieni oraz bardzo często nie potrafimy się skoncentrować.

Po zjedzeniu drugiego śniadania zyskujemy dodatkową siłę do pracy, nauki czy aktywności fizycznej i pozostajemy w dobrym nastroju przez resztę dnia. Regularne spożywanie wartościowego i zdrowego drugiego śniadania jest szczególnie ważne w przypadku dzieci. Nie tylko pomaga utrzymać pamięć i koncentrację, ale także sprzyja ogólnej kondycji organizmu i wzmacnia jego odporność.

Dietetycy zwracają uwagę, że rodzice, którzy planują posiłki dla swoich dzieci, bardzo często popełniają jeden podstawowy błąd żywieniowy. Chodzi tu o niewłaściwy rozkład i wielkość posiłków zjadanych przez dzieci w ciągu dnia. Co ciekawe problem ten nasila się zwłaszcza w czasie wakacji, kiedy dzieci nie chodzą do szkoły i wypadamy z pewnego rytmu. Kiedy wiemy, że dziecko nie idzie do szkoły, to mamy mniejszą mobilizację do zaplanowania i przygotowania drugiego śniadania. A warto pamiętać, że długie przerwy między posiłkami powodują znaczny spadek glukozy we krwi co nie tylko ma znaczenie w trakcie lekcji, ale także podczas wakacyjnych aktywności. Mniej więcej po 2-3 godzinach od śniadania, energia naszego dziecka zaczyna spadać. Wtedy może ono stracić chęć do zabawy oraz aktywności fizycznej. Co ważne, może pojawić się u niego także rozdrażnienie, a przez to niewłaściwe zachowanie.

Co warto przygotować na wakacyjne drugie śniadanie dla dziecka?
Specjaliści od żywienia zwracają uwagę, że drugi posiłek w ciągu dnia powinien zaspokajać ok 15 proc. dziennego zapotrzebowania na energię. W trakcie wakacji rytm dnia naszych dzieci bardzo się zmienia. Często śpią one średnio o godzinę lub dwie dłużej niż w trakcie roku szkolnego i są znacznie bardziej aktywne fizycznie. Spędzają więcej czasu na świeżym powietrzu – czy to w trakcie obozów, kolonii, letnich zajęć czy po prostu w trakcie zabaw z rówieśnikami.  Dlatego powinniśmy dostosować ich dietę do wzmożonego ruchu i zadbać o to, aby nie zabrakło w niej wartościowych produktów.

Co zatem powinno znaleźć się w składzie wakacyjnego drugiego śniadania? Przede wszystkim pełnoziarniste produkty zbożowe czyli np. chleb żytni, bułka grahamka, zdrowy batonik z ziarnami czy płatki owsiane, żytnie lub jaglane. Drugim ważnym elementem są warzywa oraz owoce. Najlepiej aby były świeże i sezonowe np. truskawki, śliwki czy czereśnie.  Nie możemy zapominać także o elementach zawierających białko oraz dobre tłuszcze takie jaknp. nasiona słonecznika, dyni, sezamu, orzechy, migdały itp. Jeżeli chodzi o produkty białkowe, to najlepsze są jogurty, serki czy inne sycące, ale lekkostrawne produkty mleczne. Doskonałym rozwiązaniem będą również zdrowe jogurty owocowe z prostym składem, takie jak np. jogurty Bakuś BIO, które zwierają tylko: jogurt, owoce i cukier trzcinowy!

Smacznie, zdrowo i z prostym składem – idealny przepis na drugie śniadanie
Jogurty BIO Bakuś zostały przygotowane specjalnie z myślą o dzieciach. Stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na produkty spożywcze z prostym składem. Zawierają wyłącznie naturalne owoce, cukier trzcinowy i oczywiście świeży jogurt. Co ważne produkty, z których powstają jogurty Bakuś BIO posiadają certyfikat Bio, który potwierdza spełnienie unijnych wymagań dotyczących żywności ekologicznej.

Jogurty BIO Bakuś są nie tylko zdrowe ale i smaczne, co jest kluczowe dla dzieci. Dostępne są w ulubionych dziecięcych smakach: wanilia, truskawka, gruszka i banan. Ich konsystencja jest gładka i aksamitna. Do jogurtu warto dodać np. płatki owsiane, batonik zbożowy lub pełnoziarnistą bułkę, aby wzbogacić drugie śniadanie o dodatkową porcję węglowodanów! Doskonałym pomysłem będą także pełnoziarniste naleśniki z jogurtowym farszem! Podając Bakuś BIO na drugie śniadanie mamy pewność, że nasze dziecko zje zdrowe i naturalne drugie śniadanie!

Fot. Bakoma
Informacja prasowa



Facebook
Reklama
 

COUNT:34