W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Idealne sto dwadzieścia na osiemdziesiąt

Opublikowano: 2014-06-27
Prawidłowe ciśnienie krwi.
Nie każdy z nas stale monitoruje parametry swojego organizmu. Robią to zazwyczaj osoby przewlekle chore lub te, których samopoczucie gwałtownie się pogorszyło.

Na co dzień, najczęściej, w ogóle nie zdajemy sobie sprawy, ile aktualnie wynosi temperatura naszego ciała albo jakie mamy ciśnienie. Tymczasem warto okresowo badać się i sprawdzać czy w przypadku tego ostatniego, nie odbiegliśmy zbytnio od podręcznikowego 120/80 i czy nie grozi nam niedociśnienie lub nadciśnienie.

Jak zmierzyć ciśnienie krwi
Pomiar ciśnienia krwi w dzisiejszych czasach jest bardzo prosty. Wcale nie musimy udawać się w tym celu do gabinetu lekarskiego albo laboratorium. Wystarczy, że skorzystamy z ciśnieniomierzy dostępnych na rynku. Ich obsługa jest niezwykle prosta i wyjaśniona w czytelny sposób w dołączonej do urządzenia instrukcji. Najczęściej polega ona na założeniu opaski uciskowej na ramię i odczekaniu wskazanego czasu, a następnie odczytaniu wyniku z wyświetlacza.

Pamiętajmy, żeby w chwili pomiaru wyciszyć się i wyrównać oddech. Nie powinniśmy być także bezpośrednio po posiłku, wypaleniu papierosa albo wypiciu kawy. Trzeba wiedzieć, że sytuacja w jakiej się znajdujemy w znaczący sposób wpływa na nasze ciśnienie. Tak samo może je zmienić wpływ stresu i używek, jak i pora dnia, a nawet w przypadku meteopatów - stan pogody. Oczywiście decydujący dla wyniku będzie także stan naszego zdrowia oraz wiek.

Jak dbać o prawidłowe ciśnienie krwi
Jak widać wiele czynników ma wpływ na wysokość naszego ciśnienia. Jeśli odbiega ono od normy, czyli od 90 do 130 mmHg dla pierwszego parametru i od 50 do 90 mmHg dla drugiego parametru, to znak że czas najwyższy się nim zająć. Długotrwałe nadciśnienie i niedociśnienie może mieć poważne konsekwencje dla naszego zdrowia. Dlatego jak najszybciej powinniśmy zweryfikować nasz styl życia oraz odżywiania pod względem wpływu na nasze zdrowie.

Jeśli nie jesteśmy aktywni fizycznie i większość dnia spędzamy w zamkniętych pomieszczeniach, to działamy zdecydowanie na swoją niekorzyść. W dodatku jeśli w naszej diecie przeważają tłuszcze i węglowodany, to również nie wróży nic dobrego. Zatem stopniowe zwiększenie ilości ruchu na co dzień oraz wzbogacenie diety o niezbędne suplementy to pierwszy krok do walki o prawidłowe ciśnienie krwi.

Fot. wybierzmegared.pl
Autor zewnętrzny



Facebook
 

COUNT:30