Jak ćwiczyć w domu?

Opublikowano: 2020-07-09
Ćwiczenia w domu.
Jak zacząć ćwiczyć w domu? O czym pamiętać? Jaki trening wybrać? Odpowiedzi na te, a także inne pytania poznasz w naszym poradniku.

Do efektywnych ćwiczeń w domu potrzebujesz przede wszystkim odpowiedniego nastawienia. Poznaj sekret skutecznych ćwiczeń w domu bez względu na wiek czy sylwetkę!

Ćwiczenia w domu – od czego zacząć?

W obliczu wydarzeń z ostatnich miesięcy coraz większą popularnością zaczęły cieszyć się ćwiczenia w domu. Aby przeprowadzić efektywny trening w domu, nie potrzebujesz całego zaplecza w postaci wyposażenia rodem z sali fitness, znacznie ważniejsze są zupełnie inne elementy.

Otóż potrzeba niemałej motywacji, aby nie tylko zacząć trenować, ale i trzymać się zaplanowanego harmonogramu. Aby nieco ułatwić sobie to zadanie, najlepiej wyznacz cele, do których dążysz. Może to być utrata wagi, wyrzeźbienie sylwetki, a może po prostu poprawa samopoczucia. Pamiętaj jednak, aby cele nie były zbytnio oddalone w czasie, gdyż brak widocznych rezultatów może działać demotywująco.

Ćwiczenia w domu najlepiej wykonywać od 3 do 5 razy w tygodniu. Wszystko zależy od rodzaju treningu, twoich zamierzeń czy aktualnej formy. Nigdy nie zapominaj też o takich elementach, jak rozgrzewka czy elektrolity po treningu, które uzupełniają wypłukane podczas wysiłku pierwiastki i mikroelementy. Elektrolity po treningu możesz też dostarczyć w formie domowego izotonika.

Jak ćwiczyć w domu?

Nie da się wyróżnić jednego, najlepszego treningu. Przy zamiarze zrzucenia zbędnych kilogramów najlepiej sprawdzają się ćwiczenia interwałowe oraz trening cardio, każdy z nich warto wykonywać 2 razy w tygodniu. Jeśli natomiast chcesz nabrać nieco masy mięśniowej i zwiększyć swoją siłę, skorzystaj z klasycznego treningu siłowego. Przykładem jest choćby trening obwodowy, dobre efekty dają ćwiczenia co drugi dzień.

Chcąc wyrzeźbić sylwetkę, spróbuj ćwiczeń bardziej urozmaiconych na poszczególne grupy mięśniowe. Pojedynczy trening powinien dotyczyć jednej lub dwóch partii, a trening warto wykonywać nawet 4-5 razy w tygodniu. Aby poprawić samopoczucie i odpowiednio dotlenić organizm, wystarczą natomiast zwykłe spacery 3-4 razy w tygodniu po około 30 minut.

Jeśli szukasz treningu, który zajmuje niewiele czasu, a jednocześnie gwarantuje świetne rezultaty, koniecznie sprawdź tabatę. To mocny trening interwałowy, który zajmuje zaledwie 4 minuty. Twoim zadaniem jest wykonywanie wybranych ćwiczeń z maksymalną intensywnością.

Podczas ćwiczeń w domu możesz wykorzystać wszystko, co masz pod ręką. Napełnij butelki wodą i ćwicz z nimi, a zamiast maty na dywanie rozłóż gruby koc.

Ćwiczenia w domu – jak zwiększyć ich efektywność?

Ćwicząc w domu, nie możesz zapominać o wspomnianej rozgrzewce, ale też nawodnieniu organizmu i jego regeneracji. Bardzo ważne jest spożywanie dużej ilości płynów, zdrowy sen, a także elektrolity po treningu. Podczas wysiłku tracisz wiele wody oraz cennych pierwiastków, które mają wpływ na twoje funkcjonowanie. Elektrolity po treningu możesz przyjmować w formie tabletek musujących, suplementów diety, a także wody z dodatkami. Taki domowy izotonik przygotujesz na bazie wody mineralnej, soku z cytryny, soli oraz miodu. Jednak elektrolity w tabletkach musujących są zdecydowanie wygodniejsze. Ćwiczenia w domu to świetny sposób na pozostanie w formie nawet w czasach izolacji.

Artykuł sponsorowany



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat

COUNT:30