Jak dotrzymać postanowień noworocznych?

Opublikowano: 2020-01-25
Postanowienia noworoczne - jak je dotrzymać?
Nowy Rok to idealny czas na rozpoczęcie nowego rozdziału w życiu i na zrealizowanie swoich zamiarów i postanowień.

Jednak większość z nas jeszcze w pierwszej połowie stycznia rezygnuje ze swoich celów. Podpowiadamy, jak planować ten czas, by wytrwać w swoich postanowieniach.

Początek roku to taki specjalny czas, kiedy pragniemy dokonać zmian we własnym życiu: troska o zdrowie, oszczędzanie pieniędzy, poprawa relacji międzyludzkich, nowa fantastyczna praca, ekologiczny tryb życia... Wyznaczamy sobie tyle celów na nadchodzący rok, że czasami trudno w nich wszystkich wytrwać. Bardzo często odpuszczamy sobie jeszcze przed upłynięciem pierwszego miesiąca. Co zrobić, żeby konsekwentnie zrealizować swoje nowe cele?

1. Wyznacz priorytety
Każdy z nas chciałby wprowadzić w życie sporo zmian, najlepiej jest zrewolucjonizować od razu wszystkie dziedziny. Zanim zaczniemy to robić, warto wyznaczyć sobie priorytety i nadać im odpowiednią rangę. Najlepiej zacząć od tego, co w danej chwili jest istotne. Dobrze by było, żeby lista miała 2-3 punkty, które pod koniec roku z satysfakcją wykreślisz niż 15, których nie udało ci sie osiągnąć. I co najważniejsze: warto wyznaczać sobie cele, które jesteśmy w stanie osiągnąć, a nie takie, które są tylko pobożnymi życzeniami.

2. Bądź konsekwentna
Jeśli już zdecydowaliśmy, jakie zmiany chcemy wprowadzić w swoje życie, trzeba trzymać się tej decyzji. Na początku może nie być to łatwe, ale warto postawić na wytrwałość, bo słomiany zapał to coś, co nasz wewnętrzny krytyk wprost uwielbia. Jeśli wejdziemy do gry i na własne życzenie wycofamy się z niej po jakimś czasie, nasze poczucie wartości dramatycznie spadnie w dół. Poza tym, jeśli uda nam się dotrwać w tych postanowieniach, satysfakcji nie będzie końca.

3. Bądź cierpliwa
Jak to mówią: cierpliwość popłaca. Nie wolno oczekiwać, że nasze nowe cele zaczną funkcjonować i wejdą nam w krew już po kilku dniach. Nie schudniemy 10 kg po tygodniowej diecie. Potrzeba czasu i zapału, żeby wszystko działało tak jak należy. Za to raz wypracowany nawyk działa niezależnie od naszej motywacji. Chodzi o to, by poczekać na zautomatyzowanie naszego zachowania bez konieczności ciągłej kontroli i dopingowania się.

4. Nie zrażaj się porażkami
Potknięcia i upadki zdarzają się każdemu i mogą mocno demotywować. Poczucie porażki może silnie zniechęcać do ponownego działania. Ważne jednak, żeby się podnieść, otrzepać i ruszyć do przodu.

Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat

COUNT:31