W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Jak mądrze pracować?

Opublikowano: 2017-07-25
Mądrze pracuj!
Mówi się, że nie można mieć wszystkiego. Trzeba wybierać pomiędzy karierą a intensywnym życiem towarzyskim. Nie jest to prawdą i nie pozwól sobie tak wmawiać!

Prawda jest taka, że możesz mieć wszystko – wyniki w pracy i mnóstwo czasu na przyjemności. Wystarczy, że zamiast pracować ciężko, zaczniesz pracować mądrze. Oto kilka rad jak to osiągnąć.

  1. Zrób listę – trzeba umieć ustalać priorytety. Psychologowie twierdzą, że znacznie poprawia to naszą koncentrację. Spisz wszystko, co masz zrobić danego dnia. Następnie ułóż zadania w kolejności do tego, które możesz dokończyć następnego dnia. Usuń to, co możesz zrobić w przyszłym tygodniu. I po kolei odhaczaj, co już zrobiłaś.
  2. Pracuj w stylu retro – czy kiedykolwiek zastanawiałaś się, co ludzie robili w pracy w epoce przed Facebookiem? Dokładnie tak – pracowali. Technologia rozprasza, dlatego wycisz telefon i przekieruj rozmowy na pocztę głosową, sprawdzaj maile dwa razy dziennie i nie prowadź w godzinach pracy prywatnej korespondencji. Zyskujesz tym cenny czas.
  3. Pisz krótkie maile – pisanie wiadomości biznesowych to sztuka. Pisząc do współpracownika nie rozpisuj się zanadto i nie zmuszaj do czytania między wierszami. Wyraźnie zaznacz, czego oczekujesz od adresata. Jasna i konkretna musi być nie tylko treść, ale też i tytuł wiadomości.
  4. Nie bój się robić przerw – niektórzy szefowie wręcz zmuszają pracowników, by jakiś procent czasu spędzonego w pracy poświęcali na rzeczy niezwiązane z pracą. Przez chwilę poczytaj ulubione blogi, wyjdź na krótki spacer czy pograj w jakąś relaksującą grę. Przerwy w pracy poprawiają kreatywność.
  5. Naucz się mówić „nie” – przyspieszony kurs asertywności przyda się tym, które biorą na siebie więcej, niż są w stanie zrobić. Nie trzeba rzucać wszystkiego tylko po to, żeby w tej samej minucie odpisać komuś na maila. Nadawca może chwilę poczekać. Z kolei gdy szef zleca cos do zrobienia na już, zaproponuj, aby zrobił to ktoś inny.


Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
Reklama
 

COUNT:32