W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Jak poradzić sobie z jetlag-iem?

Opublikowano: 2017-07-18
Masz jetlag? Zobacz jak sobie z nim poradzić.
To tajemnicze określenie wiąże się ze zmianą czasu w trakcie podróży.

Jetlag to zespół objawów pojawiających się podczas podróży w kierunku równoleżnikowym (wschód-zachód lub zachód-wschód). Kilka godzin po lądowaniu będziemy odczuwać zmęczenie, irytację, ból głowy czy trudności z koncentracją. Jest to spowodowane zakłóceniem naturalnego rytmu biologicznego. Jak poradzić sobie z jetlag-iem?

Podróż na zachód:

  • Kilka dni przed wylotem stopniowo oswajaj swój organizm na nowy tryb dnia, np. połóż się do łóżka 2 godziny później niż zwykle;
  • Unikaj snu w trakcie lotu;
  • Kiedy tylko możesz, wybieraj loty, których wylot jest około południa;
  • Po dotarciu na miejsce walcz ze zmęczeniem - poczekaj do wieczora i dopiero wtedy idź spać.


Podróż na wschód:

  • Prześpij cały lot;
  • Unikaj alkoholu - opóźnia przestawienie się organizmu na nowy tryb dnia;
  • Przestaw zegarek na czas obowiązujący w miejscu, do którego zmierzasz - zrób to od razu po wejściu na pokład samolotu;
  • W pierwszych dniach po przylocie unikaj wysiłku fizycznego i psychicznego;
  • Spędzaj jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu;
  • Jeśli przyjmujesz leki w ściśle określonych godzinach powinnaś skonsultować się ze swoim lekarzem zanim wyruszysz w podróż.


Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
Reklama
 

COUNT:33