W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Jak zacząć biegać?

Opublikowano: 2017-11-21
Bieganie to teraz z najbardziej popularnych sportów, który uprawiany jest przez Polaków. Dlaczego? Składa się na to wiele czynników, a przede wszystkim plusów i korzyści, jakie można osiągnąć poprzez systematyczne bieganie.

Wiele osób, które zaczęło swą przygodę z tą dyscypliną sportową przyznaje, że jest to zajęcie uzależniające i z każdym przebytym kilometrem chcą więcej. Początki jednak bywają trudne. Jeśli chcesz zacząć biegać, a nie wiesz jak się za to zabrać i na co zwrócić uwagę, to w tym wpisie podpowiemy Ci, jak przygotować się do uprawiania tego sportu.

Buty przede wszystkim

Podczas biegania pracujesz przede wszystkim nogami, nic więc dziwnego, że potrzebne są do tego odpowiednie buty do biegania, między innymi Reebok buty damskie lub męskie. Podstawowym błędem jest wybieranie byle jakich butów do biegania, bo przez nie poprawia się komfort, ani też postawa podczas uprawiania tego sportu.
Na początku można zacząć od podstawowych butów do biegania, nie musi to być specjalnie profilowane obuwie, którego cena jest znacznie wyższa.
Każde buty ze specyficznym przeznaczeniem do bieganie, takie jak Reebok buty damskie, zapewnią nam komfort biegania, zmniejszenie ryzyka kontuzji, czy innego uszkodzenia stopy, prawidłową postawę i ułożenie stopy podczas biegania, czy zminimalizują późniejsze uczucie zmęczenia w mięśniach. Warto także dostosować takie buty pod względem podbicia. Jest to także kwestia indywidualna, a w odpowiednim dobierze pomoże wykwalifikowana kadra osób pracujących w sklepach sportowych.

Po co biegać i jak dużo?

Przed bieganiem warto znaleźć sobie cel – po co chcemy uprawiać ten sport. By schudnąć, by mieć lepszą kondycję, czy dla poprawienia sylwetki. Bieganie pozytywnie wpływa na wszystkie te czynniki. Dodatkowo podczas biegania wydzielają się endorfiny szczęścia, co pozytywnie wpływa nie tylko na nasze ciało, ale także psychikę. Dlatego mówi się, że bieganie jest najbardziej skutecznym lekiem na depresję, czy jesienną chandrę. Niektórym może się wydawać, że bieganie jest męczące. Niekoniecznie, natomiast poranne bieganie daję energię na cały dzień. Przekonasz się o tym już na samym początku. Najtrudniejsza jest mobilizacja i samokontrola, by z biegania uczynić swego rodzaju codzienny rytuał.

Bieganie kształtuje charakter i pomaga przełamywać bariery. Wyznaczanie sobie poszczególnych celów wzmaga w nas dyscyplinę i chęć samorealizacji.
Tak jak było wspomniane wyżej – początki są trudne. Zaczynając biegać będziesz szybko się męczył, a przez kolejne dni czuł dolegliwości z tym związane. Nie zniechęcaj się. To tylko oczyszcza się Twój organizm. Nie wyznaczaj sobie od początku długich tras, wręcz przeciwnie. Biegaj kilkanaście/kilkadziesiąt minut dziennie wolnym truchtem. Często rób przerwy, dostosuj swój oddech i tryb. Pamiętaj – nie od razu każdy przebiegł maraton, ale zobaczysz, że systematyczna praca i chęć może Cię do tego doprowadzić.

Wyznacz sobie swoje własne tempo, które jest dla Ciebie najbardziej odpowiednie, a w początkowej fazie biegaj trzy, cztery razy w tygodniu. I przede wszystkim – nie zniechęcaj się! Zobaczysz, że z odpowiednim nastawieniem, butami do biegania i celem, bieganie będzie przyjemnością.

Autor zewnętrzny

fot. e-megasport.com.pl



Facebook
Reklama
 

COUNT:34