Kiedy warto zmienić pracę: zła atmosfera w pracy

Opublikowano: 2017-02-20
W twojej pracy jest zła atmosfera? Zmień pracę!
Brak możliwości awansu, a może niewystarczające zarobki? Zła atmosfera w pracy lub szef z ciężkim charakterem? Kiedy warto pomyśleć o zmianie pracy?

Zła atmosfera w pracy jest jednym z częstszych czynników, które prowadzą do zmiany środowiska zawodowego. Często słyszy się, że nawet mimo niezadowalających zarobków lub niezbyt dobrego szefa ludzie zostają w danym miejscu, ponieważ pracują w zgranym zespole i łatwiej im pokonać inne trudności razem. Radzenie sobie z przeciwnościami w zgranej grupie i przywiązanie do niej jest czynnikiem, który przywiązuje nas do danego środowiska.

Jeśli jednak atmosfera między współpracownikami jest negatywna, wiele osób decyduje się na zmianę pracy. Doświadczenie z aktualnego środowiska zawodowego powoduje obawy, że podobna sytuacja spotka nas w nowym miejscu. Warto jednak przegonić jak najdalej podobne myślenie i skupić się na pozytywach, które przyniesie nowa praca. Wchodzimy do niej właściwie z czystą kartą i mamy możliwość poznać nowe osoby.

Rzeczą, której należy uniknąć, jest dokładne opowiadanie czy to na rozmowie kwalifikacyjnej czy już w nowej pracy o doświadczeniach z poprzedniego miejsca. Tego typu historie, zasłyszane od nowego osoby, mogą wpłynąć na ocenienie nas jako jednostki skłonnej do plotkowania i spowodować, że nasi nowi koledzy zdystansują się do nas i zamkną na bliższe relacje z nami.

Można również przeanalizować, jakiego typu informacjami chcemy się dzielić z nowymi kolegami i koleżankami, a jaką wiedzę zostawić w swoim życiu prywatnym. Nasze poprzednie doświadczenia mogą nam pomóc w przeanalizowaniu, czy to, o czym rozmawialiśmy z poprzednimi współpracownikami, mogło wpływać na  nasze relacje. Jeżeli tak, nie warto popełniać podobnych błędów w kolejnych miejscach.

Najważniejsze, żeby w nowej pracy zachowywać się naturalnie i nie angażować w plotki czy zatajanie przed niektórymi pracownikami pewnych kwestii. Fałsz to zachowanie, które może nam zaszkodzić i doprowadzić do konfliktów w nowym miejscu pracy.

Zobacz również:

Katarzyna Kolibabska
(katarzyna.kolibabska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat

COUNT:15