W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Kiszona kapusta – dlaczego warto ją jeść?

Opublikowano: 2017-05-08
Dlaczego warto jeść kiszoną kapustę?
Poleca się ją wszystkim, ale w szczególności cenna jest w diecie osób w dojrzałym wieku. Odkwasza organizm i trawi się ją łatwiej niż świeżą.

Chroni przed grypą, ułatwia trawienie i oczyszcza organizm. Dzięki niej tradycyjna polska kuchnia może być zdrowa i niskokaloryczna, a do tego dzięki błonnikowi, daje uczucie sytości. Może więc zarówno stanowi zdrową przekąskę i podstawę wielu pysznych dań.

  1. Chroni przed grypą i przeziębieniem. Dzięki dużej zawartości wit. C oraz witamin z grupy B kapusta kiszona wzmacnia układ odpornościowy, dotlenia organizm i z powodzeniem zastępuje kupowane w aptece suplementy. Pod warunkiem, że jemy ją surową.
  2. Pobudza soki trawienne i apetyt. Wytworzony podczas fermentacji kwas mlekowy ma zbawienne działanie na układ pokarmowy. Sok z kapusty stymuluje pracę wątroby, śledziony oraz pęcherzyka żółciowego, wzmaga perystaltykę jelit i likwiduje zaparcia.
  3. Odbudowuje mikroflorę jelitową po leczeniu antybiotykami. Zakwaszając miejscowo organizm, kapusta kiszona działa toksycznie na szkodliwe mikroorganizmy, m. in. drożdżaki odpowiedzialne za grzybiczne zakażenia.
  4. Zapobiega nowotworom. Bogata w przeciwutleniacze kapusta oczyszcza organizm z wolnych rodników, które przyczyniają się do rozwoju nowotworów i zmian miażdżycowych. Dodatkowo podczas  kiszenia powstają związki zapobiegające nowotworom sutka, jajników, macicy i prostaty.
  5. Reguluje nadczynność  tarczycy. Ze względu na obecność tzw. substancji wolotwórczych, które hamują syntezę hormonów tarczycy, po kapustę kiszoną powinny sięga osoby z nadczynnością tego gruczołu. Unikać jej muszą jednak chorzy na niedoczynność.
  6. Poprawia kondycję włosów i paznokci. To zasługa związków siarki oraz wit. E. z kolei karotenoidy i polifenole dbają, by skóra dłużej wyglądała zdrowo i młodo.


Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
Reklama
 

COUNT:30