W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Kobiecy sposób na wiosnę

Opublikowano: 2011-04-13
Jakie ćwiczenia? Aerobik czy siłownia?
Wystarczyło kilka pięknych, słonecznych abyśby z większym optymizmem patrzyli na wszystko co nas otacza. Wiosenną energię warto spożytkować.

Dla wielu pań będzie to pierwsza wizyta na siłowni i praca nad wyglądem i zgrabną sylwetką. Odrzućmy strach i wstyd, przecież nie należy się bać zmiany na lepsze.

Zima to czas kiedy pozwalałyśmy sobie na więcej. Słodycze, gorąca czekolada czy rozgrzewające zapiekanki z serem. Dodatkowo karnawałowe zabawy sprzyjały ucztowaniu. Teraz przyszedł czas, aby powiedzieć sobie dość i skutecznie zadbać o ciało i kondycję.

Siłownia pełna kobiet
Już dawno minęły czasy kiedy panie omijały siłownie z daleka. Choć w klubach fitness wciąż prym wiodą mężczyźni to jednak liczba ćwiczących kobiet systematycznie wzrasta. – Obecnie na siłownie uczęszcza znacznie więcej kobiet niż jeszcze pięć lat temu. Panie ćwiczą regularnie, często są też bardziej zdyscyplinowane niż mężczyźni – mówi Agata Bednarek z Remplus Fitness. Niektóre kobiety obawiają się jednak, że ćwicząc na siłowni, zamiast schudnąć, nadmiernie rozbudują swoje mięśnie. Niesłusznie. Podczas treningu siłowego spalamy bowiem glikogen – zapasowy materiał energetyczny. Wiele zależy jednak od rodzaju treningu na który się zdecydujemy. Specjaliści rozróżniają trzy podstawowe typy: bodybuilding - trening ukierunkowany na przyrost masy mięśniowej, ćwiczenia zwiększające naszą siłę – np. trójbój siłowy oraz popularną wśród kobiet rzeźbę. – Panie najczęściej wybierają trening modelujący sylwetkę. Większość chce ujędrnić pośladki, wysmuklić uda oraz wzmocnić brzuch. Podczas pierwszej wizyty na siłowni zasięgnijmy porady u trenera, który pomoże nam dobrać odpowiednie ćwiczenia i dostosuje je do naszych możliwości. Warto o tym pamiętać. Źle dobrane ćwiczenia mogą bowiem przynieść więcej szkody niż pożytku – tłumaczy Ania Jardanowska, instruktorka z Remplus Fitness.

Siłownia to zdrowie
Specjaliści podkreślają, że w dzisiejszych czasach, kiedy prowadzimy głównie siedzący tryb życia, każda forma aktywności fizycznej jest dobra. Ruch i ćwiczenia wpływają pozytywnie nie tylko na nasze ciało ale również na psychikę. Siłownia ma jednak kilka wymiernych korzyści, których brak przy innych formach treningu. – Dla kobiet dojrzałych bardzo korzystny jest np. trening z ciężarkami. Takie ćwiczenia zmniejszają ryzyko zachorowania na osteoporozę.

Razem raźniej
Z pierwszą wizytą na siłowni wiąże się również pewien aspekt psychologiczny. Osoby przychodzące do klubów fitness, a w szczególności panie, niejednokrotnie mają wielkie obawy. Wyolbrzymiają swoje kłopoty, zastanawiają się czy dadzą radę, czy nie będą odstawać od pozostałych. Na szczęście, ćwicząc wśród innych, taki strach szybko znika. Każdy przecież kiedyś zaczyna od zera. Uczestnicy zajęć nie tylko zyskują w ten sposób motywacje do ćwiczeń, ale także wyzbywają się niepotrzebnych kompleksów. Nie czuja się już osamotnieni w dążeniu do poprawienia formy ciała i sprawności fizycznej. Dzięki zdrowej rywalizacji, droga do osiągnięcia sukcesu może być o wiele krótsza.

Co wybrać?
Większość kobiet które decydują się na rozpoczęcie treningu staje przed dylematem - siłownia czy aerobik? - Aerobik z całą pewnością będzie bardziej odpowiedni dla osób lubiących taniec, ruch przy muzyce i towarzystwo grupy. Siłownia daje natomiast większe możliwości skoncentrowania się na wybranych partiach ciała. Za pomocą odpowiednio dobranego treningu siłowego łatwiej i szybciej osiągnąć obrany cel – np. wzmocnić nogi czy ujędrnić pośladki. Aerobik natomiast poprawi naszą ogólną kondycję fizyczną – wyjaśnia Agata Bendarek z Remplus Fitness. Specjaliści są jednak zgodni, że bez względu na to jaką formę aktywności fizycznej wybierzemy ważna jest systematyczność i umiar.


Warto zaznaczyć, że aktywność fizyczna to także doskonały relaks i odskocznia od codziennych problemów. Dlatego czym prędzej należałoby podjąć decyzje, w jaki sposób chcielibyśmy wraz z nadchodzącą wiosną poprawić własną sylwetkę. W szerokim wachlarzu możliwości treningu, każdy znajdzie coś dla siebie. Bez względu na co się zdecydujecie drogie Panie – do boju! – wszak siłownia jest rodzaju żeńskiego a lato tuż, tuż...



Facebook
 

COUNT:29