Moda tradycyjna i online

Opublikowano: 2016-11-01
Zalety i wady zakupów w sklepie stacjonarnym i internetowym.
Świat mody staje się coraz bardziej otwarty na klientele i sposoby rozpowszechniania swoich produktów. Zatem z której opcji skorzystać: tej tradycyjnej czy nowoczesnej?

Pod wpływem ciągłego rozwoju technologicznego i społecznego nieustannie powstają nowe zakupowe możliwości. Sklepy już dawno przestały się ograniczać do placówek stacjonarnych, najczęściej znajdujących się w centrach handlowych. Od pewnego czasu dużą popularność zyskują tak zwane sklepy online, w których można zakupić towar dostępny w tradycyjny sposób jak i ten, którego brakuje. Obie możliwości różnią się wieloma kwestiami. Właściwie niewiele można znaleźć podobieństw poza rodzajem proponowanego towaru. Wśród ludzi znajdą się zwolennicy zakupów internetowych tak samo jak ich zagorzali przeciwnicy i to samo dotyczy tych podstawowych metod. Mają one swoje dobre i złe strony, a sklepy wcale nie ułatwiają klienteli wyboru. Warto jest więc dokonać analizy możliwości.

Z pewnością zakupy drogą internetową wygrywają w kwestii poświeconego im czasu. Nie trzeba nawet wychodzić z domu. Wystarczy dostęp do komputera oraz internetu. Proponowane produkty są te same, a czasem nawet występują w dodatkowych modelach czy kolorach. W ten sposób nie tracimy także cennych chwil na stanie w kolejce do kasy czy przymierzalni. Minusem natomiast jest fakt, iż na dostawę należy czekać kilka dni i zazwyczaj trzeba za nią zapłacić nawet jeśli za punkt docelowy wybieramy salon stacjonarny konkretnej marki. O ile w tradycyjnych sklepach kwestia wyboru może być kłopotliwa to sama transakcja jest natychmiastowa.

Inaczej także wygląda kwestia rozmiarówki. Nie zawsze w centrach handlowych jak i internecie muszą się one wzajemnie pokrywać. Bywają sytuacje, iż daną rzecz można zakupić za pomocą obu opcji, czasem tylko w jeden sposób lub wcale. Na pewno zaletą tradycyjnych zakupów jest to, że można wybrany produkt przymierzyć. Ubrania różnią się pod względem kroju oraz materiału co dużo trudniej jest ocenić jedynie na podstawie zdjęcia zamieszczonego online. Rozmiary często bywają mało wiarygodne i mimo pozornego podobieństwa mogą się różnić wielkościami. Dlatego też dużo wygodniej jest coś wpierw założyć na siebie, aby uniknąć ewentualnych rozczarowań.

W kwestii zwrotów także jest różnie. Nie każdy sklep zdalny daje możliwość zwrotów w sklepach tradycyjnych. Wykonywanie tego procesu za pomocą poczty bywa dość skomplikowane i samo odesłanie może wiązać się z dodatkowymi kosztami dla klienta. Czas również jest ograniczony, a po odesłaniu przesyłki przestajemy mieć nad nią kontrolę. Tego typu transakcje mogą powodować konflikty i nieprzyjemne sytuacje dla osoby kupującej jak i firmy. Zatem dużo prościej jest oddać rzecz zakupioną osobiście w sklepie. Producent jest wtedy zobowiązany oddać wydane pieniądze o ile związane z tym zasady oraz procedury są przestrzegane. Zazwyczaj tego typu informację można znaleźć z tyłu paragonu lub na specjalnych tabliczkach i plakatach.

Jak można zaobserwować obie możliwości mają swoje plusy jak i minusy. Na podstawie przeprowadzonej przeze mnie analizy nie sądzę aby, któraś z metod zastąpiła te drugą. Ciężko określić, która z nich jest lepsza. Najlepiej wypróbować dane opcje, po czym dokonać indywidualnego wyboru. Postępować w ten sposób, aby było najwygodniej i najbardziej korzystnie dla kupującego.

Zuzanna Wosik
(zuzanna.wosik@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat

COUNT:15