Modowe zakupy Polaków

Opublikowano: 2014-05-07
Modowe zakupy Polaków – powściągliwi pragmatycy czy łowcy okazji?
Tylko w ubiegłym roku Polacy wydali na zakup odzieży przeszło 30 mld zł. Eksperci szacują, że kwota ta będzie w najbliższych latach rosła w kilkuprocentowym tempie.

Wraz ze wzrostem wydatków na odzież obserwujemy jednocześnie rosnącą racjonalizację potrzeb zakupowych. Zmieniają się także preferencje dotyczące miejsca zakupu odzieży. Już co trzeci Polak nabywa ją w marketach, przy okazji codziennych zakupów. Trend ten zauważył Lidl. Po sukcesie wiosennej kolekcji prosto z Rzymu, do sklepów trafia właśnie letnia kolekcja See you in Lisbon.

W ostatnich latach dużą popularność zdobył termin „smart shopping", rozumiany jako przemyślane zakupy produktów z najlepszym stosunkiem ceny do jakości. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Lidl Polska, w którym zapytano Polaków o sposób, w jaki podejmują decyzje zakupowe dotyczące obuwia i odzieży . Zdecydowana większość respondentów deklaruje, że dokonuje tego rodzaju zakupów racjonalnie, kalkulując stosunek ceny do jakości (77%). Wbrew pozorom w wyścigu o najtańsze i jednocześnie wysokiej jakości produkty wygrywają bardziej zamożni i wykształceni Polacy. Okazuje się też, że ponad 40% przyznaje, że zdarza się im dokonywać zakupów produktów tej kategorii pod wpływem impulsu lub promocji.

Warto jednak zadać pytanie nie tylko o to, jak kupują Polacy, ale również – gdzie najchętniej robią zakupy i na co zwracają uwagę. Z badania wynika, że większość Polaków kupuje odzież i obuwie w galeriach handlowych. Niemniej jednak widocznym trendem jest rosnący udział marketów, które wybiera już co trzeci Polak. Co czwarta zapytana osoba uważa, że ubrania oferowane przez markety nie różnią się jakością od tych sprzedawanych w tzw. sieciówkach. Najwięcej respondentów, spośród dokonujących zakupu w marketach, kupuje tam odzież codziennego użytku (70%). Trochę rzadziej badani deklarują zakup butów (58%) czy odzieży dziecięcej (52%). Mniej niż połowa deklaruje zakup odzieży sportowej (44%) czy bielizny (43%).

Nie ulega wątpliwości, że coraz większy wpływ na to, co nosimy, mają sieci handlowe, które chcą być  zakupową alternatywą przede wszystkim dla popularnych sklepów odzieżowych. W ciągu 12 lat funkcjonowania Lidla na polskim rynku udział sprzedaży ubrań w całym asortymencie sieci systematycznie rośnie. Wpływ na to ma zwiększające się zaufanie do marek odzieżowych Lidl jak i duże zainteresowanie dodatkowymi ofertami specjalnymi, takimi jak torebki i galanteria skórzana Wittchen. W marcu tego roku do sklepów trafiła wiosenna kolekcja ,,See you in Rome’’, której towarzyszyło wydanie wyjątkowego, pierwszego w historii Lidl Polska lookbooka.

Oferta odzieżowa z kolekcji ,,See you in Rome’’ cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem naszych konsumentów, którzy docenili jakość sprzedawanych przez nas ubrań.  Sukces sprzedażowy sprawił, że postanowiliśmy stworzyć także letnią kolekcję. Tym razem inspiracje czerpaliśmy ze słonecznej, modowej stolicy Portugalii, gdzie powstała piękna sesja do nowego lookbooka –  komentuje Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.

Kolekcja See you in Lisbon trafiła do sklepów w całej Polsce 5 maja. Lidl, podążając szlakiem modowych trendów, trafił do stolicy Portugalii. Podstawę kolekcji  stanowią kolory we wszystkich kombinacjach i barwach.. Znalazły się w niej między innymi stroje kąpielowe, parea, przewiewne bluzki i sukienki z lnu. See you in Lisbon  to lekki, casualowy look z nutką romantyzmu.

Fot. Lidl
IP



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat

COUNT:15