W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


O czym należy pamiętać jadąc na wakacje za granicę swoim autem?

Opublikowano: 2013-11-21
Wyjazd zagranicę własnym autem.
Dłuższe oczekiwanie na holowanie lub samochód zastępczy, inna mentalność mechaników w krajach południa Europy, bariera językowa, odmienne warunki pogodowe...

czyli o czym należy pamiętać jadąc na wakacje własnym autem poza granice kraju.

Wybierając się w wakacyjną podróż za granicę własnym autem, w przypadku jego awarii można narazić się na wiele nieprzyjemności. Niestety przygotowując się do wyjazdu często zapominamy o przeglądzie technicznym. Sprawdzenie samochodu przed wyjazdem zmniejsza ryzyko awarii, a my nie generujemy dodatkowych kosztów w trakcie wakacji, zwłaszcza, że usługi naprawy w warsztacie w innych krajach, w porównaniu z Polską, są wyższe dwu, a nawet trzykrotnie.

„Za granicą zdarza się oczekiwać na pomoc znacznie dłużej niż w Polsce. Awaria na wyspie, np. w Chorwacji, może być wyjątkowo uciążliwa z uwagi na dojazd mechanika, czasami prom kursuje tylko raz dziennie. Nie do pozazdroszczenia są też awarie na autostradzie we Francji. Wezwanie pomocy musi być poprzedzone kontaktem z francuskimi koncesjonowanymi służbami autostradowymi, które mają wyłączność na obsługę awarii na autostradzie. Dopiero po odholowaniu samochodu poza rogatki, dalszą pomoc mogą zaoferować mechanicy współpracujący ze Starterem. Nie wszyscy pamiętają również o tym, że wykupione assistance drogowe zawiera bezpłatną pomoc w zakresie organizacji usług takich, jak naprawa na drodze, holowane, czy innych świadczeń dodatkowych w zależności od wykupionego pakietu, ale nigdy nie pokrywa kosztów naprawy auta w warsztacie. To w gestii właściciela auta leży zlecenie naprawy w warsztacie do którego został przetransportowany uszkodzony pojazd” – powiedział Jakub Stasiński, zastępca Kierownika Centrum Zgłoszeniowego w firmie Starter.

Wciąż dużą bolączką polskich kierowców i lokalnych mechaników jest bariera językowa. W wielu krajach, chociażby we Włoszech bądź Francji, można spotkać się z trudnościami w komunikacji w języku angielskim. To jednak nic w porównaniu z hiszpańską sjestą, podczas której szansa na pomoc jest znacznie utrudniona.

Dużym kłopotem jest również upał. Przebywając w krajach, gdzie temperatura może dochodzić do 40 stopni Celsjusza, należy pamiętać o zaopatrzeniu się podczas podróży w zapas wody. W trakcie awarii na rozgrzanej drodze, w samochodzie, w którym przebywają dzieci i osoby starsze, brak wody lub jej niewystarczające ilości mogą zamienić najlepsze wakacje w koszmar. Woda to nie jedyna rzecz, o której powinniśmy pamiętać. W niektórych krajach UE stacje benzynowe nie są czynne, jak w Polsce przez całą dobę i możemy po godzinie 22.00 mieć problemy z zatankowaniem auta.

Doświadczenie pokazuje, że nierzadko kiepskie wspomnienia z podróży serwujemy sobie na własny koszt, korzystając chociażby z usług przypadkowych firm pomocy drogowych. „Naciągają” one turystów na horrendalne koszty naprawy, na które w akcie desperacji spowodowanej zmęczeniem i zdenerwowaniem, godzimy się bez dłuższego zastanowienia.

Można uniknąć traumatycznych przeżyć na zagranicznych wakacjach. Dlatego warto zapewnić sobie dobre i sprawdzone assistance drogowe, które oferuje firma Starter. Takie assistance pozwala na „spokojną głowę”, bo uzyskamy bezpłatną pomoc w razie awarii auta lub wypadku w ramach wykupionego pakietu. Wśród gwarantowanych świadczeń można liczyć na naprawę na drodze lub holowanie, a w droższych pakietach na samochód zastępczy lub hotel na czas naprawy.

„W razie poważnej awarii auta konieczne jest holowanie. W oczekiwaniu na diagnozę samochodu w warsztacie, albo szybką jego naprawę, klienci chętnie korzystają z opcji hotelu i przedłużają swój pobyt o jeden dzień. W przypadku, gdy naprawa auta może zająć kilka dni, często rekomendujemy poszkodowanym samochód zastępczy na czas naprawy. Wtedy można kontynuować bez problemu wakacje i zwiedzanie. Kierowcy powinni jednak pamiętać o posiadaniu karty kredytowej, która jest wymagana przez zagraniczne wypożyczalnie jako zabezpieczenie w formie kaucji zwrotnej. Na szczęście czasami awarie nie są poważne i udaje się naprawić auto na drodze. Wymiana koła, podładowanie akumulatora, odblokowanie centralnego zamka, czy drobna awaria silnika nie wymagają holowania” – dodaje Jakub Stasiński.

W sytuacji poważnej awarii samochodu w drodze powrotnej, ponad tysiąc kilometrów od domu, Starter może zaproponować wszystkim pasażerom w ramach wykupionego pakietu, powrót do domu samolotem - organizuje lot i transport na lotnisko, a także odbiór samochodu po naprawie. Wystarczy zadzwonić pod jeden numer telefonu z każdego kraju w Europie, aby spokojnie kontynuować zagraniczną podróż lub bezpiecznie powrócić do domu.

Każda firma oferująca profesjonalne usługi assistance drogowego, współpracuje za granicą z wyspecjalizowanymi partnerami. W przypadku firmy Starter to znane i prestiżowe automobilkluby oferujące najwyższą jakość usług, takie, jak m.in.: ADAC w Niemczech (ponad 100 lat doświadczenia w udzielaniu pomocy na drodze), ANWB w Holandii, OMTC w Austrii, czy ACTA we Francji. Polscy kierowcy mający pakiet Starter Assistance mogą liczyć na pomoc za granicą tych autoklubów tak, jak Niemcy, Holendrzy, czy Austriacy mogą liczyć na pomoc Startera w razie awarii w Polsce.

Starter Sp. z o.o. to ogólnopolska firma świadcząca profesjonalne usługi assistance drogowego. Jej największym i strategicznym udziałowcem jest niemieckie ADAC. znane w Polsce między innymi z raportów awaryjności, czy testów opon. Jako jedyna firma w Polsce, Starter gwarantuje assistance z naprawą samochodu bezpośrednio na drodze. Jest to możliwe dzięki dużej grupie przeszkolonych mechaników i własnej sieci samochodów patrolowych wyposażonych w specjalistyczne narzędzia i urządzenia diagnostyczne. Starter to nr 1 w Polsce, jeśli chodzi o obsługę programów assistance gwarancyjnego i pogwarancyjnego największych producentów samochodów (Ford, Grupa VW, Opel, Kia) W ubiegłym roku firma wprowadziła na rynek nowe, atrakcyjne pakiety assistance dla klientów indywidualnych.

Fot. Starter24
IP



Facebook
 

COUNT:34