W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Odchudzanie po urlopie – jak to zrobić?

Opublikowano: 2015-08-25
Jak skutecznie odchudzać się po urlopie.
Często wraz z wyjazdem na urlop puszczają nam żywieniowe hamulce. Kolorowe drinki, lokalne słodycze i smakołyki stanowią nie lada problem. Jak sobie radzić z nadmiernymi kilogramami?

Przede wszystkim należy sobie uświadomić, że często szybkie przybranie na wadze jest efektem zbyt ścisłego rygoru sprzed wakacji. Która z nas nie jest winna pośpiesznego, nieskoordynowanego odchudzania przed wyjazdem, byle się wbić w ulubiony strój i móc bezstresowo poleżeć na plaży? Szczęśliwe z osiągniętego efektu zapominamy o pułapkach gorączkowej diety, a wówczas każda wakacyjna porcja lodów to dodatkowa fałdka. Dlatego do kolejnej sesji odchudzania należy podejść z głową, w sposób zaplanowany, a przede wszystkim – trzeba wytrwać w długofalowych postanowieniach. Na naszą korzyść działa fakt, że schyłek wakacji i następująca później piękna jesień to świetny czas na pracę nad sobą. Zrelaksowane po urlopie, mamy więcej energii i motywacji, a to bezpośrednio przekłada się na wyniki.

Oceń własne możliwości
Realistyczna ocena siebie stanowi klucz do udanego działania. Analiza własnej sytuacji i postawienie sobie osiągalnych celów gwarantuje stały postęp. Tracenie 0,5-1 kg tygodniowo jest bezpiecznym tempem po wakacyjnym obżarstwie.

Znajomość i przewidywalność własnego dnia pomaga w zaplanowaniu dalszej strategii. Począwszy od śniadania, osoba na diecie powinna coś zjeść mniej więcej, co trzy godziny, najlepiej niskotłuszczowe i niesłodkie przekąski. Sałatki, serki wiejskie i warzywne zupy to świetny pomysł, zwłaszcza na koniec lata, gdy wciąż nie mamy ochoty na ciężkie dania. Jeśli to lubimy, możemy wykorzystać trochę pikantnych przypraw, które nie tylko przyśpieszają metabolizm, ale też przyjemnie urozmaicają posiłki.

Planuj na dużą skalę
Skuteczne i zdrowe odchudzanie to kwestia miesięcy. Dlatego też warto połączyć dietę rozpoczęciem treningów, bo te dwie rzeczy wspaniale się ze sobą komponują i wielokrotnie zwiększają skuteczność odchudzania.

Jednym z nowszych trendów w fitnessie jest trening przekrojowy, który właściwie wykonywany spala tłuszcz i pięknie rzeźbi sylwetkę. Ćwiczenia w tej metodzie są bardzo różnorodne, łatwe do wykonania w domowych warunkach, co z jednej strony ułatwia dobranie planu dla siebie, ale z drugiej może oszołomić. Z pomocą jednak przychodzi technologia. Bezprzewodowe słuchawki Sport Coach od firmy Jabra podczas treningu właściwie poprowadzą cię za rękę, dostosowując poziom ćwiczeń do obecnej kondycji. Powiedzą ci również, ile spaliłaś kalorii, co pomoże w utrzymaniu kontroli nad własnym ciałem.

Jak się nie poddać?
Zmiana swoich nawyków nie przychodzi naturalnie. Często wyjście z własnej strefy komfortu wiąże się z wyrzeczeniami. Pokusa powrotu do starego trybu będzie się pojawiać zwłaszcza w pierwszych dniach diety. Trzeba jednak pamiętać, że zdrowe odchudzanie i wykształcenie nowych zwyczajów pozwoli nam nie tylko wrócić do zdrowej wagi sprzed urlopu, ale utrzymać ją przez następne miesiące. Wówczas nie będą nam straszne nawet takie okazje jak świąteczne obżarstwo, bo zwyczajnie nie będą stanowić już takiej atrakcji. Tak długo, jak nie będziemy traktować diety jak przykrego obowiązku, ale jak szansę na lepszą siebie, na pewno odniesiemy sukces. 

Anna Pytel
(anna.pytel@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
 

COUNT:31