W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Pięć kroków do odporności

Opublikowano: 2012-10-17
Odporność na jesień.
Nadejście listopada oznacza jesień w pełni. Na zewnątrz jest mokro, ciemno i zimno, a po złotej polskiej jesieni pozostaje już tylko wspomnienie.

Niestety w okresie jesienno-zimowym wzrasta ryzyko przeziębień i zachorowań. Kilka prostych zasad pozwoli odpowiednio zadbać o naszą odporność i zagwarantuje, że z pewnością będziemy cieszyć się zdrowiem nawet w szczycie sezonu grypowego.

Typowe dla jesieni i zimy warunki atmosferyczne, niska temperatura, silny wiatr i opady nie sprzyjają naszemu zdrowiu i kondycji. W tym trudnym okresie powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na naszą odporność. Odpowiednio dobrane witaminy i suplementy diety stworzą swoisty parasol ochronny i pomogą uniknąć zachorowań.

Po pierwsze: ruch
Podstawą odporności naszego organizmu jest dobra kondycja ogólna. Pamiętajmy więc o tym aby dostarczać organizmowi odpowiednią dawkę ruchu nawet gdy pogoda za oknem nie sprzyja aktywności.

Po drugie: zdrowa dieta
Dodatkowo bardzo ważne jest aby w naszej diecie znalazły się warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste i ryby. Osoby, które dobrze się odżywiają znacznie rzadziej cierpią na przeziębienia, a ryzyko zachorowania na grypę w ich przypadku także jest dużo mniejsze.

Po trzecie: witaminy
Myśląc o skutecznej suplementacji przede wszystkim powinniśmy sięgnąć po preparaty multiwitaminowe, które zawierają składniki niezbędne dla naszego organizmu, m.in. witaminę C, która jest  przeciwutleniaczem, witaminy z grupy B, w tym witaminę B6 odpowiedzialną za magazynowanie energii czy budowanie odporności organizmu. „Preparaty multiwitaminowe często oprócz witamin mają w składzie bardzo istotne dla zdrowia mikroelementy.”- tłumaczy Barbara Niebisz-Nowak, doradca ds. farmaceutycznych Mediq. - „Cynk zwiększający poziom limfocytów T, ważnych dla układu immunologicznego, selen, który stymuluje organizm do wytwarzania przeciwciał oraz magnez pomagający chronić organizm przed negatywnymi skutkami stresu” – dodaje.

Po czwarte: suplementy
Oprócz tradycyjnych preparatów witaminowych w aptekach dostępnych jest wiele suplementów, przygotowanych z myślą o budowaniu odporności. Najpopularniejsze i najskuteczniejsze z nich opierają się na korzystnych właściwościach substancji występujących w naturze. Wśród nich znajdują się między innymi miód i czosnek, mający właściwości antybiotyczne, antybakteryjne i antygrzybiczne. Bardzo popularne są w ostatnim czasie także suplementy zawierające kwasy Omega-3,  należące do grupy niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Źródłem tych kwasów są głównie tłuste ryby słonowodne. Ich działanie polega na stymulacji układu immunologicznego odpowiedzialnego za odporność organizmu. Dodatkowo kwasy Omega-3 mają korzystny wpływ na układ krążenia i ciśnienie krwi. „Kuracja oparta na kwasach pochodzących z ryb może być bardzo skuteczna” – mówi ekspert Mediq – „Należy jednak rozpocząć ją odpowiednio wcześnie, gdyż jej efekty będą widoczne po około trzech miesiącach”.

Po piąte: siła natury
Właściwości wpływające na odporność mają także suplementy oparte na składnikach roślinnych m.in. na jeżówce wąskolistnej i aloesie. Jeżówka stymuluje procesy obronne organizmu dzięki czemu łatwiej nam się chronić przed infekcjami i zakażeniami wirusowymi, a  aloes zawiera szereg witamin i minerałów przez co wykazuje  działanie regenerujące i wzmacniające, dodatkowo poprawiając nasz nastrój i redukując oznaki osłabienia.

Fot. Mediq
IP



Facebook
 

COUNT:31