Polka - wielbicielka czy ignorantka mody?

Opublikowano: 2010-12-09
Jaki styl mają Polki?
Klasyczne, a może ekstrawaganckie? Modne, czy bardziej wygodne? Wyzywające versus skromne? Trendsetterki kontra modowe ignorantki?

Jak Polki odnoszą się do mody, jaki styl preferują, czy słuchają porad stylistów, w jaki sposób dobierają ubrania i co jest dla nich najważniejsze w modzie? Na te pytania odpowiadają wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie ekskluzywnej marki odzieżowej BGN.


Przez wiele lat istniało przekonanie, że Polki to kobiety, które potrafią dobrze się ubrać, nawet jeśli brakuje im do tego środków i możliwości. Czy dzisiejsze Polki zachowały tę umiejętność, gdy sklepowe witryny oferują propozycje najróżniejszych kreatorów? Ekskluzywna marka BGN postanowiła to sprawdzić i zleciła przeprowadzenie badań w których docieka jak Polki postrzegają modę, skąd czerpią inspirację, jakie style preferują i czy w ogóle moda jest ważna w ich życiu.
Według wyników badań polki można podzielić na 3 grupy: - Panie które lubią modę, ale nia są jej niewolnikami (42 %),- kobiety które uwielbiają modę i robienie zakupów ( 33 %) - tzw. modowe ignorantki - grupa polek która nie lubią mody, ani zakupów ? 25 % ( dla połowy z nich shopping to przykra konieczność)
Gdzie szukać inspiracjiPolki wolą same decydować o tym co kupują i w co chcą się ubierać. 80 % z nich wybiera i łączy w zestawy ubrania z różnych kolekcji według własnych upodobań. 17 % Polek czerpie inspiracje z porad stylistów, a tylko 0,8 % wybiera gotowe zestawy skomponowane przez profesjonalistę. Marka BGN wychodzi więc Polskim kobietom naprzeciw. Daje im możliwość wyboru ubrań według własnych upodobań, łącząc w swoich kolekcjach różne style i inspiracje.


Na co dzień i okazjonalnie

Wśród Polek najbardziej popularny styl to tzw. casual 50 %, 1/3 preferuje klasyczny, a co piąta respondentka wybiera ubrania eleganckie. Polki cenią w stroju wygodę (78 %), praktyczność (60 %) i przeważnie wybierają ubrania, które pasują na każdą okazję - 44 %. Pod względem doboru kolorów Polki są zachowawcze i skłaniają się do bardziej stonowanych, jasnych, ciepłych barw. W stylu natomiast cenią one różnorodności, bo tylko 1/5 z nich jest wierna jednemu kierunkowi w modzie, w większości, tak jak marka BGN, lubią łączyć elementy z różnych stylów. Tylko 15 % Polek na co dzień ubiera się modnie i trendy, a jedynie 13 % badanych lubi nosić ubrania które wyróżniają je z tłumu.


Na imprezęZ drugiej strony Panie pytane o wybór kreacji na przyjęcie/cocktail w większości wybierają raczej obcisłe kreacje, które podkreślają kobiece kształty. Najczęściej są to sukienki krótkie 33 % i długie 25 %. Co ciekawe blisko połowa Polek na przyjęcie włoży ubranie, które wyróżni je z tłumu, a druga zaś woli wtopić się w otoczenie.


Moda - uwielbiam, lubię, nie przepadam

Pod względem podejścia do mody Polki można podzielić na trzy grupy. Do pierwszej należą Panie które po prostu lubią modę, ale nie uważają się za jej niewolnika (42 %). W modzie przede wszystkim cenią komfort, ale od czasu do czasu pozwalają sobie na odrobinę szaleństwa i kupują sobie coś super modnego. Preferują klasyczny styl podkreślający kobiece kształty.


Druga grupa, licząca sobie 1/3 przebadanych respondentek (33% ) uwielbia modę i zakupy, stara się podążać za jej trendami i te Panie przez wielu swoich przyjaciół uważane są za swoistą trendsetterke. Cenią sobie markowe ciuchy, zwracają uwagę na każdy detal wyglądu. Dobierając garderobę, tworzą własne, stylowe kombinację. Uważają się za kobiety sukcesu i chcę się wyróżniać.


Aż 25 % Polek należących do trzeciej grupy, nie przepada za modą i nie lubi robić zakupów. Wynik ten jest zaskakujący jeśli uświadomimy sobie, że co czwarta rodaczka jest modową ignorantką. Połowa Pań z tej grupy uważa zakupy za przykrą konieczność. Ubranie ma być dla nich przede wszystkim praktyczne, wygodne i mniej uwagi przywiązują do własnego wyglądu.


Indywidualizm górą

Z badań wynika, że większość Polek ceni niezależność w modzie i nie ulega ślepo ciągle zmieniającym się stylom, narzucanym przez modowy rynek. Opierając się na wynikach przeprowadzonego badania oraz biorąc pod uwagę filozofię marki BGN śmiało można powiedzieć, że Polki są jak kobieta BGN. Zdecydowane, lubiące modę ale podchodzące do niej z dystansem. Ceniące komfort ale też podkreślające swoją kobiecość. Ponieważ kolekcje marki BGN powstają często z inspiracji różnymi stylami zarówno w modzie jaki i w sztuce, znajdzie w nich coś dla siebie zarówno wielbicielka, jak i ignorantka mody.


*Badania marki BGN



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat

COUNT:15