Polscy internauci korzystają z kamerek internetowych – na potęgę!

Opublikowano: 2013-02-14
Kamerki internetowe w Polsce.
Najczęściej rozmawiamy z rodziną i ukochanymi osobami. 85% osób wskazało, że komunikatorem z którego korzystają jest Skype.

Czy chętnie korzystamy z kamer internetowych? Czy nawiązujemy przez nie nowe znajomości? Z kim rozmawiamy najczęściej? Firma Microsoft, posiadająca w swoim portfolio także kamerki internetowe, postanowiła sprawdzić, co na te pytania odpowiedzą internauci. 

Microsoft przeprowadził krótką ankietę  na temat korzystania z kamer internetowych wśród użytkowników Facebooka. Jej wyniki pokazują, że kamery cieszą się ogromną popularnością wśród polskich internautów - aż 92% respondentów posiada kamery internetowe, a 4% zamierza je nabyć. Co ciekawe - wśród respondentów dominują kamery mobilne, czyli nie wbudowane w laptopa czy inne urządzenie mobilne.

Z rodziną przez kamerę i Skype’a
Wśród badanych największą grupę stanowią osoby, które kamerki internetowe wykorzystują do rozmawiania z rodziną oraz z przyjaciółmi. Aż 62% ankietowanych wskazało właśnie na ten cel. 71% osób w żaden sposób nie przygotowuje się do rozmowy i nie zwraca uwagi na swój wygląd czy porządek. Wśród komunikatorów zdecydowany prym wiedzie Skype, który został wskazany przez 85% ankietowanych. Drugim w kolejności komunikatorem jest GG (7%), a pozostałe osoby wymieniały inne programy.

Kamerki także dla zakochanych
Walentynki to czas, który chcemy spędzić ze swoimi partnerami. Tym, którzy są daleko od ukochanej osoby pozostaje świat wirtualny. Czy faktycznie?

18% ankietowanych wykorzystuje kamerki do rozmów z partnerami, 5% badanych prowadzi przez nie intymne rozmowy. Tylko 5% osób biorących udział w ankiecie wykorzystuje kamery do poznawania nowych osób, a zaledwie 3% posiada kamerę właśnie w tym celu. Jednak gdy zapytano ankietowanych, czy kiedykolwiek poznali kogoś przez kamerę internetową – 32% przyznało, że tak, a 12% wyraziło taką chęć. Ponadto wyniki ankiety pokazują, że 18% respondentów stara się wyglądać atrakcyjnie w trakcie rozmowy, a 12% specjalnie przygotowuje pomieszczenie, w którym odbywać się będzie rozmowa.

Na co zwracamy uwagę przy zakupie kamerki internetowej?
W kwestii nawyków zakupowych widać, że polscy internauci są konsumentami świadomymi - 32% ankietowanych zwraca uwagę przede wszystkim na wyspecjalizowane funkcje kupowanego sprzętu. Kolejnymi istotnymi czynnikami są kolejno cena - 28% oraz marka 26%. Co ciekawe, niewielu internautów kieruje się przy zakupach opiniami znajomych – tylko 7%. 9% respondentów przykłada uwagę do wyglądu sprzętu, a jedynie 1% kieruje się reklamą.

Fot. Microsoft
IP



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat

COUNT:15