Public relations w Internecie

Opublikowano: 2017-05-13
Czym jest Public relations w Internecie?
Internet jest niezwykle atrakcyjnym medium do działań public relations. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technik zwiększa się możliwość określenia ilości internautów, do których dotarł dany komunikat.

Internetowe public relations jest jednym z najistotniejszych narzędzi, które służy do kreowania wizerunku danej marki w mediach nowoczesnych. Umożliwia ono firmie zaistnienie w świadomości potencjalnych nabywców, a także angażowanie ich w marketingowe działania, które prowadzone są w Internecie. Istotą e-PR jest budowanie wizerunku poprzez przekazywanie informacji, a także wsłuchiwanie się w opinie internautów. Działania w tym zakresie zmniejszają dystans pomiędzy przedsiębiorstwem i jego otoczeniem, jak również skracają czas dotarcia do końcowego odbiorcy komunikatu. Są one prowadzone na wielu obszarach, wśród których można wymienić m.in.: współpracę ze środkami masowego przekazu dzięki możliwości wykorzystania elektronicznych kanałów komunikacji, kształtowanie wizerunku przez witryny www, prowadzenie badań rynkowych, monitorowanie grup dyskusyjnych oraz serwisów informacyjnych. e-PR gwarantuje znaczną oszczędność kosztów w porównaniu z tradycyjnymi działaniami public relations, możliwość bardzo szybkiej reakcji na sygnały rynkowe, dwustronny i interaktywny kontakt między firmą a konsumentami oraz łączność z odbiorcami na całym świecie przez 24 godziny na dobę.

Internet dociera do ogromnej liczby odbiorców. W przekazywaniu komunikatów jest znacznie szybszy od tradycyjnych mediów, umożliwia błyskawiczne opublikowanie komunikatu oraz zapewnia możliwość dwustronnej i aktywnej wymiany informacji z adresatami działań PR. Strategie e-PR skupiają się przede wszystkim na budowaniu pozytywnego wizerunku danej organizacji w sieci, a także zwiększaniu jej obecności w mediach oraz bezpośrednim i interaktywnym kontakcie z internautami i grupami docelowymi, do których dana organizacja chce dotrzeć.

Ważnym narzędziem internetowego PR jest witryna internetowa. Daje ona przedsiębiorstwu możliwość uzyskania przewagi konkurencyjnej oraz pozwala na wyeksponowanie firmy w sieci i wyrażenie jej tożsamości. Na witrynach użytkownicy są uczestnikami dwukierunkowej i interaktywnej wymiany informacji. Jeśli chodzi o sposób docierania do odbiorców, ich głównym zadaniem jest udostępnianie atrakcyjnej oferty, lecz gdy internauci chcą ustosunkować się do niej muszą sami odwiedzić konkretną witrynę. Newslettery oraz e-maile stanowią element zachęcający do ich odwiedzenia. Kiedy witryny chcą zatrzymać odwiedzających je odbiorców starają się nawiązać z nimi kontakt poprzez ankiety i pytania sondażowe.

Działania public relations w Internecie muszą być spójne zarówno z PR tradycyjnym jak i pozostałymi formami komunikacji online. Odnoszą się one do wielu grup docelowych, m.in. klientów, mediów i partnerów biznesowych. Ich prowadzenie wiąże się z koniecznością znajomości ogółu możliwości, jakie stwarza Internet w komunikowaniu się z wszystkimi odbiorcami.

Beata Jabłońska
(beata.jablonska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
Reklama
 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat

COUNT:15