W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Regeneracja po treningu

Opublikowano: 2014-12-19
Regeneracja po treningu z kliniką Esteticmed.
Moda na zdrowy i aktywny styl życia utrzymuje się nieprzerwanie od kilku lat. I niech trwa jak najdłużej.

Już od dawna wiadomo, że połączenie zdrowego odżywania z aktywnością fizyczną pozytywnie wpływa na nasze zdrowie i organizm. Jednak równie ważna jest regeneracja po wysiłku. Co powinniśmy robić, aby uniknąć kontuzji, a także utrwalić wypocone efekty?

Jak uniknąć kontuzji podczas treningu?
Regeneracje po treningu warto zacząć już w trakcie niego. Nie ma nic gorszego dla sportowca (bez względu na to czy jest zawodowcem czy amatorem) niż kontuzja. Dochodzi do nich w wyniku nieprawidłowego wykonywania ćwiczeń. Bezpośrednio przyczyniają się też do tego brak rozgrzewki i rozciągania. Obie części są bardzo ważne. Rozgrzewka pozwala naszym mięśniom rozgrzać się i stopniowo wprowadza je do treningu właściwego. Dzięki temu są lepiej dotlenione, a to przyczynia się do zwiększenia efektywności treningu. Rozciąganie działa podobnie. Gdy się rozciągamy mięśnie zostają lepiej ukrwione, ścięgna zostają wzmocnione, a także poprawiamy elastyczność mięśni. Na każdą z części powinniśmy poświęcić co najmniej 5 minut. Krótszy czas nie pozwoli mięśniom dostatecznie “rozbudzić się” w wyniku czego sami narażamy siebie na powstawanie urazów.

Uzupełnienie kalorii
Wiele osób uprawia sport, aby pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej i zrzucić nadwagę. Duży odsetek osób popełnia podstawowy błąd i po treningu, zwłaszcza wykonanym wieczorem, nie spożywa żadnych posiłków. Jeżeli nie dostarczymy organizmowi odpowiedniej ilości kalorii, zacznie on magazynować zapasy, a te odłożą się w postaci niechcianego tłuszczu. Posiłek po treningu powinniśmy zjeść w ciągu godziny od jego zakończenia. Po zakończeniu ćwiczeń procesy metaboliczne nadal są aktywne, dzięki czemu przyjmowany posiłek szybko zamieniają w niezbędne składniki odżywcze, ale nie gromadzą w organizmie zapasów. Dietetycy proponują spożywanie produktów bogatych w białko oraz witaminy, gdyż dzięki nim organizm szybciej się zregeneruje.

Przykładowe propozycje posiłków:

  • ryż z kurczakiem i warzywami (np. brokuły, fasolka szparagowa)
  • jogurt naturalny z bananem i musli
  • makaron pełnoziarnisty z tuńczykiem


Ważnym elementem diety jest także zapewnienie organizmowi odpowiedniej ilości wody. Ćwicząc pocimy się, a tym samym usuwamy z organizmu wodę. Dlatego musimy zadbać o jej uzupełnienie.

Masaż po treningu
O relaksacyjnym wpływie masażu nie trzeba przekonywać nikogo. Dobrze wykonany masaż dotlenia nasze komórki, redukuje napięcie mięśni oraz zwiększa ich elastyczność. Ma także właściwości odchudzające, gdyż pobudzona przez dotyk limfa pobudza do pracy gruczoły i przyspiesza przemianę materii. Dlatego też z tej techniki regeneracyjnej korzysta coraz więcej zawodowych sportowców. Zwłaszcza że dostępne są już specjalne urządzenia, które pozwalają odprężyć całe ciało, jak np. urządzenie Endermolab Lipomassage, które jest na wyposażeniu kliniki Esteticmed w Bydgoszczy i Częstochowie. Urządzenie to ma przede wszystkim na celu uwolnienie komórek tłuszczowych z organizmu. Wiele pań korzysta z niego, aby pozbyć się cellulitu, a także wymodelować sylwetkę. Jednak dostępny jest także specjalny program Sport, który skupia się na regeneracji mięśni, a także leczy uszkodzone więzadła i ścięgna - mówią specjaliści pracujący w klinikach Esteticmed.

Poczytaj więcej o endermologii na http://www.esteticmed.pl/zabiegi/endermologie-endermolab

Chwila oddechu
Z każdym kolejnym treningiem chcemy osiągać lepsze rezultaty. Jednak warto też pamiętać o przerwach pomiędzy nimi. Jeżeli będziemy ćwiczyć codziennie, nasz organizm nie będzie miał czasu na regenerację i dojdzie do przetrenowania. Warto robić chociaż dzień przerwy pomiędzy treningami. Jeżeli jednak nie możemy wytrzymać, skupmy się na innych partiach ciała (np. w poniedziałek ćwiczenia spalające, a we wtorek wzmacniające), aby nie doprowadzić do powstawania urazów, które mogą nas wyeliminować z aktywnego trybu życia na dłuższy czas. Na sam koniec warto pamiętać, że sen jest równie istotny dla osób aktywnych. W nocy procesy związane z przemianą materii zachodzą szybciej, dzięki czemu możliwa jest szybsza utrata wagi. Oprócz tego nasz organizm regeneruje się pozwalając na równie aktywne działanie już następnego dnia.

Artykuł został stworzony przez klinikę Esteticmed: www.esteticmed.pl

Fot. esteticmed.pl
Autor zewnętrzny



Facebook
 

COUNT:32