W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Wegetarianizm

Opublikowano: 2015-12-03
Moda na wegetarianizm.
Chyba każdy wie czym jest wegetarianizm. A może jednak nie? Wiesz „z czym to się je”... a raczej... czego się nie je?

Wegetarianizm polega na całkowitym wykluczeniu z jadłospisu mięsa (pod każdą postacią) oraz ryb i owoców morza. W skrócie: na nie jedzeniu niegdyś żywych stworzeń. Często bywa mylony z weganizmem, który wyklucza nie tylko mięso, ale również wszelkie produkty pochodzenia zwierzęcego: mleko, nabiał, jajka.

Dlaczego ludzie przechodzą na wegetarianizm? Najczęściej robią to z następujących powodów:

  1. Dla zdrowia. Wiele naukowych badań dowiodło, że spożywanie mięsa, a zwłaszcza jego przetworów, głównie wędlin jest dla nas szkodliwe. Oraz, że wszystkie niezbędne składniki odżywcze, które zawiera mięso (np. żelazo) można znaleźć także w innych produktach spożywczych, więc rezygnacja z mięsa nie musi wiązać się z brakami w diecie.
  2. Dla szczupłej sylwetki. Przejście na wegetarianizm automatycznie oznacza pożegnanie się z wieloma tuczącymi potrawami. Wyeliminowanie z jadłospisu pierogów z mięsem, hamburgerów, panierowanych kotletów, czy boczku na pewno sprzyja chudnięciu. Ale nie oszukujmy się, nawet wegetarianin nie może opychać się do woli! Bo na liście wysokokalorycznych potraw znajdują się także produkty bezmięsne, przede wszystkim słodycze, frytki i chipsy. A więc jeśli chcesz być szczupła, samo zostanie wegetarianką ci do tego nie wystarczy!
  3. Ze względów moralnych. Żeby nie przyczyniać się do zabijania zwierząt i żeby nie mieć na sumieniu  cierpień,  które przechodzą one w przemysłowych hodowlach.


Chciałabyś zostać wegetarianką? Zrób to z głową! Ułóż odpowiednią, zbilansowaną dietę, zadbaj żeby rezygnacja z mięsa nie odbiła się na twoim zdrowiu i samopoczuciu. Bardzo ważne jest, abyś po zaprzestaniu jedzenia mięsa nadal dostarczała swojemu organizmowi odpowiednią ilość białka, wapnia, żelaza, witamin z grupy B. Najlepiej skonsultuj swój nowy sposób odżywiania z lekarzem. Znajdź w internecie grupy wegetarian, poszukaj tam też przepisów na smaczne i zdrowe bezmięsne dania- to ułatwi ci przyzwyczajenie się do nowego stylu życia.

Nie czujesz się gotowa żeby całkowicie zrezygnować z jedzenia mięsa? Więc spróbuj chociaż ograniczyć jego spożycie. Lepiej zrobić nawet mały krok w dobrą stronę, niż nie zrobić nic. Postaraj się także jeść mięso dobrej jakości. Jeżeli masz taką możliwość kupuj mięso zwierząt trzymanych w dobrych warunkach i jajka od kur z wolnych wybiegów. Produkty z ekologicznych hodowli są dużo smaczniejsze i zdrowsze!

Katarzyna Lewcun
(katarzyna.lewcun@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
 

COUNT:31