W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Zwrot gotówki za zakupy – czy warto korzystać z usługi cashback?

Opublikowano: 2014-10-24
Jak otrzymać zwrot gotówki za zakupy z usługi cashback?
Do niedawna usługa cashback kojarzyła się z ofertą banków, które kusiły zwrotem kilku procent wartości transakcji zrealizowanej kartą płatniczą.

Okazuje się, że taka oferta dostępna jest nie tylko w instytucjach finansowych.

O ile zwrot części gotówki za zakupy przez bank jest ograniczony kwotowo lub jakościowo, o tyle cashback bezpośrednio od sklepu internetowego nie posiada dodatkowych warunków.

Czym jest cashback?
Istotą usługi cashback świadczonej przez instytucje finansowe jest zwrot części wydatków za przeprowadzone głównie przy pomocy karty kredytowej lub płatniczej transakcje bezgotówkowe. Po raz pierwszy na polskim rynku możliwość taką dał w 2009 roku BZ WBK i od tego czasu zyskała ona coraz większą popularność, pojawiając się w ofertach innych banków. Zwrot cashback jest pewnym procentem od wartości przeprowadzonych transakcji i nie wszystkie operacje płatnicze kwalifikują się do jego otrzymania.

Według raportu NBP zwykle banki dokonują zwrotu za zakupy opłacone przy pomocy karty i wynoszą one od 3 do 5% wartości transakcji na konto klienta przez okres kilku miesięcy lub 0,5–1% przez cały okres umowy. Okazuje się, że nie tylko instytucje finansowe oferują usługę cashback. Coraz częściej stanowi ona także zachętę do dokonywania zakupów w określonych sklepach.

Cashback – tańsze zakupy?
Skoro bank może zwracać część prowizji swojemu klientowi w ramach współpracy i obopólnej korzyści, dlaczego nie miałyby tego samego robić inne branże, np. handel? Taka forma premiowania kupujących staje się coraz popularniejsza w sieciach handlowych, sklepach internetowych i programach lojalnościowych. Zasada jest prosta – za dokonane zakupy klient otrzymuje albo zwrot części zapłaconej kwoty, albo bon rabatowy na kolejne wydatki. Podobnie działa opcja Payback, ale tutaj otrzymujemy wyłącznie nagrody rzeczowe lub bony rabatowe. Atutem usługi jest jej całkowita „bezkosztowość”. Klient nie ponosi żadnych dodatkowych opłat z tytułu skorzystania z oferty czy należenia do serwisu udostępniającego informacje o aktualnych propozycjach sklepowych. Usługa cashback często jest także połączona z dodatkowymi profitami dla kupującego, widoczne jest to szczególnie w przypadku zakupów internetowych. Przykładowo zwrot za zakupy od starbonus.pl wiąże się często z możliwością uzyskania dodatkowej premii gotówkowej, np. na konto w PayPal.

Usługa cashback jest kuszącym i opłacalnym sposobem na oszczędność przy e-zakupach, szczególnie że takie transakcje możemy realizować w zaciszu domowym i o dogodnej dla nas porze.

Fot. pixabay.com
Autor zewnętrzny



Facebook
 

COUNT:32