W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Jak o siebie dbać: emocje i umysł

Opublikowano: 2016-02-10
Zadbaj o odpowiednie emocje na co dzień.
Każda z nas niejednokrotnie planowała zmienić swoje życie. Tygodniami planujemy rewolucje, a w rezultacie kończy się na zmianie fryzury.

We wprowadzaniu zmian przeszkadzają nam kotwice, które trzymają nas przy dotychczasowym życiu: rozpamiętywanie przeszłości, poczucie krzywdy czy wewnętrzny chaos. Dlatego też zmianę życia warto rozpocząć od oczyszczenia umysłu.

  1. Odetnij się od przeszłości – nie doszukuj się w przeszłości przyczyn swoich niepowodzeń. Przestań również oskarżać kogokolwiek o cokolwiek. Jeśli w przeszłości ktoś cię skrzywdził lub sama masz poczucie winy, zdobądź się na wybaczenie, również sobie, aby ruszyć naprzód.
  2. Zmień rozkład dnia – to pomoże ci wdrożyć nowe zmiany. Wprowadź w swój codzienny rozkład zajęć nowy rytm. Czasem wystarczy drobiazg: zamiast oglądania telewizji poczytaj książkę. W ten sposób uporasz się z negatywnymi wzorcami, które powielasz.
  3. Uspokój gonitwę myśli – zanim zaczniesz rozmyślać o sprawach dla ciebie ważnych, wycisz się. Bądź przez chwilę sama ze sobą, idź na spacer do parku lub nad rzekę.


Zobacz również:

 

Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com



Facebook
 

COUNT:33