Wystarczy jedno wydzielone pomieszczenie, którego przestrzeń zostanie wygodnie i praktycznie zaaranżowana.
Okna i oświetlenie domowego biura
Aranżację przestrzeni na domowe biuro należy zacząć od zaplanowania oświetlenia. Najbardziej korzystne przy pracy jest światło naturalne, dlatego warto w pobliżu okien postawić biurko oraz urządzenia potrzebne do pracy. Ponieważ parapet może stanowić dodatkową przestrzeń, na której można przechowywać chociażby dokumenty lub przybory do pracy, warto w oknach zamontować takie zasłony, które nie ograniczą dostępu do niego, np. plisy okienne, żaluzje lub rolety. Wtedy możliwe będzie nawet przedłużenie parapetu i zrobienie z niego blatu roboczego.
Stanowisko pracy powinno być dodatkowo oświetlone światłem sztucznym – najlepiej sprawdzają się lampy, których pozycję można regulować, żeby dowolnie zmieniać kąt padania światła. Lampa powinna znajdować się po stronie lewej, jeśli piszemy prawą ręką, lub prawej, jeśli piszemy ręką lewą. Żarówka powinna dawać światło ciepłe lub neutralne, ponieważ takie jest najbardziej przyjazne dla wzroku.
Przechowywanie dokumentów w domu
Przede wszystkim należy posegregować dokumenty według tego, czy korzysta się z nich aktualnie lub będzie korzystać, czy też są to dokumenty archiwalne, które z różnych powodów trzeba przechowywać. Te papiery, które nie należą ani do pierwszej, ani do drugiej kategorii, powinny zostać zniszczone w niszczarce lub spalone. Pozostałe należy uporządkować chronologicznie lub przedmiotowo i przechowywać w regałach na dokumenty, najlepiej zamykanych, ponieważ wtedy będą lepiej zabezpieczone przez zaginięciem oraz zniszczeniem i nie będą zbierały kurzu. Regał można umieścić w trudnym do zagospodarowania kącie. Można nim np. zabudować skos utworzony przez dach, jeśli biuro znajduje się na poddaszu. Regał może też stać na ścianie, w której znajdują się drzwi, otaczać je półkami po bokach i u góry.
Zobacz także: Jak urządzić małe biuro
Fot. plisa.sklep.pl
Autor zewnętrzny